6 tips hoe je opvalt met je stand op een beurs!

Eén van de makkelijkste manieren om potentiële klanten te ontmoeten, is op een beurs. Er komen al snel honderden of duizenden bezoekers op af en die komen gedurende de dag allemaal een keer langs uw beursstand lopen. Maar hoe zorgt u er nu voor dat de bezoekers ook echt even stoppen bij uw stand om informatie in te winnen? Oftewel, hoe kunt u uw stand op laten vallen ten opzichte van uw concurrentie? Wij hebben zes praktische tips voor u.

Tip 1: locatie, locatie, locatie

Zeker bij de wat grotere beurzen kan het zijn dat uw stand wat in het gedrang komt ten opzichte van de concurrentie. Of dat u ergens in een hoekje zit waar bezoekers zo voorbij lopen. Dat kunt u waarschijnlijk wel voorkomen. Vaak is het namelijk mogelijk om een voorkeurspositie aan te geven. Zeker als u op tijd aangeeft dat u aan de beurs wilt deelnemen als standhouder. Kies dan voor een standruimte tegenover of naast de catering. Dat is zo ongeveer de enige plaats op de beurs waar mensen echt even de tijd nemen en dan rustig om zich heen gaan kijken. Als u daar dan staat met een interessante stand en/of aanbieding, dan is de kans groot dat ze na de koffie ook gelijk een bezoek aan uw stand brengen.

Kies voor een standruimte in de buurt van de catering

Tip 2: open, uitnodigende stand

Kies voor een open en uitnodigende opstelling van uw stand. Zorg dat bezoekers gemakkelijk en van meerdere kanten uw stand kunnen betreden. Daarnaast is de houding van de standhouders ontzettend belangrijk. Ga niet zitten in uw stand, maar blijf staan voor een proactieve houding. Let erop dat uw kleding verzorgd is en dat u nette schoenen aantrekt waarop u een hele dag kunt staan. Dat laatste geldt zeker voor vrouwen die graag hakken dragen.

Tip 3: consistentie in de stand en promotie

Daar bedoelen we mee dat uw stand, marketing en promotie dezelfde stijl moeten hebben. Zorg voor consistentie in alle uitingen rondom de beurs. Gebruik bijvoorbeeld dezelfde (soort) afbeeldingen, kies een pakkende slogan en vermeld altijd duidelijk uw logo, bedrijfsnaam en social media kanalen. Op die manier zorgt u voor herkenning bij de bezoekers.

Tip 4: interactieve stand

Mensen willen iets te doen hebben op een beurs. En dat kan echt van alles zijn. We hebben bijvoorbeeld al eens een simulator van een raceauto gezien op een beurs, minigolf en nog veel meer. Maar wat ook goed werkt is om een demonstratie te geven van uw nieuwste product of dienst. Doe dit op gezette tijden, zodat bezoekers gericht en bewust naar uw stand moeten komen. Daarmee creëert u gelijk een soort van mysterie die nieuwsgierigheid afdwingt. Het zit in onze aard om graag alles te willen weten. Grote kans dus dat bezoekers echt nog een keer terugkomen om de demonstratie met eigen ogen te zien.

Geef een demonstratie van uw nieuwste product in uw stand

Geef een demonstratie van uw nieuwste product in uw stand

Tip 5: doe vooronderzoek

Zorg dat uw stand goed aansluit bij de doelgroep van de beurs. Doe voorafgaand aan de beurs onderzoek naar de mensen en bedrijven die de beurs gaan bezoeken. Weet u waar interesses en behoeftes liggen? Zorg er dan voor dat uw stand daar naadloos op aansluit. Gegarandeerd dat de bezoekers als vanzelf naar uw stand getrokken worden.

Tip 6: zorg ook voor verlegen bezoekers

Niet iedereen is er op uit om uitgebreid een praatje te maken. Sommige mensen willen alleen wat informatie meenemen wat ze dan thuis op hun gemak kunnen doornemen. Zorg er voor dat er genoeg flyers en brochures in de stand liggen. Of stel een goodiebag samen met een sample, visitekaartje, brochure en misschien nog een ludieke gadget. Belangrijk is dat mensen thuis alsnog besluiten om contact met u op te nemen.

Dit zijn de zes belangrijkste tips die we u kunnen meegeven om op te vallen met uw stand op de beurs. Wilt u meer weten? Wij helpen u graag nog verder op weg. Laat een bericht achter en dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met u op.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *