Hoe zorg je dat bezoekers van je event je niet vergeten?
Het organiseren van een zakelijk event is veel werk. Daar weten we bij Braam Events natuurlijk alles van. Van de uitnodiging tot en met de afsluitende borrel. Alles moet tot in de puntjes verzorgd zijn. Uiteindelijk gaan de bezoekers naar huis en u en uw collega’s keren terug naar het hotel of kantoor om het hele event nog eens de revue te laten passeren.
Waarschijnlijk bent u aan het nagenieten van een succesvol event. Maar dan bent u eigenlijk nog niet klaar. Want hoe zorgt u er nou voor dat de bezoekers van uw event uw bedrijf niet vergeten? Dat ze in de toekomst naar u terug komen om zaken te doen? Want laten we eerlijk zijn, dat is uiteindelijk natuurlijk wel het doel wanneer u een event organiseert.
Follow-up na het event
Een goede follow-up na het event is zeker net zo belangrijk als het event zelf. Het gaat er om dat u laat zien aan uw bezoekers dat u het waardeert dat ze de tijd hebben genomen om naar uw event te komen. Er zijn verschillende manieren om de follow-up aan te pakken om uiteindelijk het beste resultaat uit het event te halen.
Randvoorwaarde van een effectieve follow-up is dat de contacten en bezoekers juist geregistreerd zijn. Maak een accuraat overzicht van wie uw event bezocht hebben. Leg die lijst naast de aanmeldingen en u ziet direct wie uiteindelijk toch niet geweest zijn. Vraag ook aan uw medewerkers die tijdens het event rondlopen om eventuele warme leads te registreren. Deze kunt u na het event gelijk doorspelen aan de sales medewerkers binnen uw bedrijf. Iets met het ijzer smeden als het nog heet is.
Stuur een bedankje
De makkelijkste manier om opvolging te geven aan het event, is het sturen van een bedankje. En dat kan gewoon een e-mail zijn waarin u de bezoekers bedankt voor hun aanwezigheid. Noem hierin de highlights van het event nog een keer en geef aan waar ze meer informatie kunnen vinden over uw bedrijf. Doe dat maximaal twee weken na het event.
Biedt een platform voor relevante content
Relevante content is een ruim begrip. Dat kunnen bijvoorbeeld video’s en foto’s zijn van het event. Iedereen vindt het leuk om te kijken of ze ergens op de foto staan. Daarnaast is dat meteen een goede gelegenheid om contacten te benaderen die niet meer geweest zijn om ze te laten zien wat ze gemist hebben.
Aan de andere kant is dit ook een kans om aanvullende informatie te delen. Bijvoorbeeld relevante blogs delen over de besproken onderwerpen tijdens het event en zaken belichten waar tijdens het event geen tijd voor was.
Promotie van uw eigen diensten en producten
Het mooie van het organiseren van een zakelijk event, is dat u direct de gegevens heeft van klanten en eventuele prospects. Wanneer uw event een groot succes was, dan zijn bezoekers meer vatbaar voor promotie van uw diensten en producten. U heeft namelijk net een goede indruk achtergelaten, mensen zijn tevreden en hebben dus ook meer vertrouwen in uw bedrijf. Dat is een kans die u niet voorbij mag laten gaan. Wacht dan ook niet te lang om bijvoorbeeld een nieuwsbrief te sturen, waarin u uw toegevoegde waarde laat zien voor de klant. Wellicht in combinatie met een korte terugblik op het event, zodat het niet meteen te opdringerig wordt.
Het beste resultaat van uw event
Zoals u ziet, liggen er juist na afloop van het event nog volop kansen. Bezoekers hebben dan even de tijd gehad om alles te laten bezinken en alle indrukken een plek te geven. Niet alleen voor de ontwikkeling en uitvoering van het event zelf kunt u terecht bij Braam Events, maar ook voor het opzetten van een goede follow-up. Zodat ú alle tijd heeft om aandacht te geven aan uw klant. En dat allemaal om het beste resultaat te behalen met uw event.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!